När det inte blir som man tänkt sig



Ibland går det inte som man har tänkt sig. Det är inget att hymla med så vi förskönar inget här på bloggen. 

Jag älskar Anna Boo's mönster. De är roliga, lekfulla och fina. Så jag tänkte att jag skulle göra ett liknande projekt genom att virka utan mönster av hennes Beach Hut Cushion. Det stora problemet jag stötte på var att få till minskningen av taket för att få rätt lutning. Jag har googlat och googlat men det är så dåligt med beskrivningar på sådan minskning. När jag väl skulle virka ihop de båda delarna tyckte inte jag det blev snyggt. Jag vill ha en jämn och fin kant. Det slutade med att jag nu överger detta projekt, det har nog aldrig hänt förut. Den åker i soporna! 

Beach Hut kudden är så söt så jag rekommenderar er som vill göra denna kudde att köpa mönstret. Jag tog en chansning att virka på fri hand men det blev helt enkelt inte bra. Jag är kanske lite för petig och självkritisk men jag vill vara stolt över det jag gör. Nu ska jag ta och hitta ett annat projekt och kommer nog fundera ett tag så jag inte gör samma tabbe igen ;)

En glad tjej!

Jag är så otroligt glad! Jag är med i en tävling på internet som fantastiska Bautawitch håller i. Av nästan 200 bidrag valdes mitt bidrag samt åtta andra ut och tävlar nu om chansen att vinna ett presentkort på 300kr i hennes webbshop. Jag känner mig så hedrad att Bautawitch tyckte min virkade babyfilt, gjord enligt hennes prästkragemönster, var fin och fick komma med i tävlingen. Det värmer varmt om hjärtat! 

Mitt tävlingsbidrag: Babyfilt av prästkragar

Åsa som har bloggen Bautawitch är en otroligt duktig virkerska. Det är en av få virkbloggar jag följer, det är faktiskt nog den enda jag följer. Hon gör så mycket fint, är otroligt snäll som delar med av sina mönster gratis och hon inspirerar oss andra. Jag kommer ihåg när jag skulle göra min babyfilt efter hennes mönster. Jag hade knappt virkat i ett år och var så otroligt stolt när den blev klar. Jag lärde mig även då att virka baklänges ( det har säkert en fint namn för det ) som ger en så enkel men otroligt stilfull snurrkant. 

Jag rekommenderar att kika in på BautaWitch's blogg ( http://bautawitch.se ) om ni inte redan har upptäckt denna fantastiskt blogg. Hon har även riktigt bra tutorials som bland annat gjorde att jag testade på att virka prästkragerutorna. När man är ny i virkvärlden, som jag var då och även uppskattar väldigt mycket nu, är det guld värt! ❤️

Faktiskt har jag ett annat projekt hemma, gjort efter hennes mönster som väntar på att bli klart. Tulpaner i snö-kudde. Allt jag behöver är att köpa en innerkudde men av någon lustig anledning lyckas jag alltid glömma att köpa en när jag är på shoppingtur ;-P

Ni kan även passa på att rösta på det bidrag ni tycker allra bäst om fram till den 30 juni. Jag fiskar inte röster, ni ska rösta på den ny tycker är finast. Jag är så otroligt glad att få ha kommit med bland de 9 uttagna bidragen :)

Ingen inspiration

Jag har ingen som helst inspiration just nu. Jag vet inte vad som hänt. Jag tittar på mina samling garn och tycker jag inte har tillräckligt för att virka något fint. Jag velar och vill hitta det perfekta projektet, litet eller stort. Jag vill gärna göra något somrigt och annorlunda men allt jag kan tänka på är höst och vinter. 

Dockkläder brukar pigga upp, det brukar gå fort men dagens outfit blev inte så som jag hade tänkt mig. 


Vad ska jag virka härnäst? Vad virkar ni på just nu?